Tävling spelar ingen roll för mig

Kan ju fortsätta mitt förra inlägg då jag fick lite svar på mitt inlägg om onödiga kommentarer! fick ett svar igen om att det är konstigt att jag har en häst som är 13 år som inte kan hoppa om jag vill tävla hoppning. Måste verkligen inderstrycka inte hoppa, ursäkta men vafan vet du om min häst inte kan hoppa?? spelar roll våra tävlingsresutat, bara för en tävling inte gott bra betyder de inte att hon inte kan hoppa ? När man tävlar är det skapligt mycket mer än bara om hästen kan hoppa som stämmer in!

Jag ser heller inte tävling som huvudsaken i att ha häst, syftet när jag köpte Naima var inte heller att ha en häst att tävla hoppning med, ville igentligen inte alls hoppa just då utan tränade bara dressyr med henne, och eftersom hon var totalt ostadig fick jag ju börja från grunden med henne.

Naima hoppar kanon bra, framförallt för att knappt va hoppad något innan jag köpte henne! när vi var som mest aktiva tränade vi på 110 och 120 vid några tillfällen, men min häst är jävligt osäker och minst fel eller nervös jag blir stänger hon av! som sagt ett nervöst litet fullblod (Y) verkar väl vara dax för lite filmer på bloggen eftersom inte bilder räcker till för att visa att hon faktist är fin.

Sen förstår jag ärligt talat inte varför du bryr dig? och varför du inte visar vem du är eller din blogg eller skriver under med namn varje gång? ser ju din IP adress, att kommentarerna är desamma. aja jag tänker argumentera imot iaf när du skickar in sånna kommentarer.

och vadå? Barar för man inte stavar rätt eller orkar gå tillbaka och kolla så man inte tryckt fel bokstäver, då ska man inte ha en blogg ? Du har ju inte riktigt kloka åsikter asså! :S haha skrattretande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback